Ariana Grande Wiki
Advertisement

Onika Tanya Maraj (ur. 8 grudnia 1982 r. w Trynidadzie i Tobago), znana też jako Nicki Minaj – amerykańska raperka, wokalistka, autorka tekstów piosenek, modelka i aktorka. Artystka urodzona w Saint James i wychowana w dzielnicy Queens w Nowym Jorku w stanie Nowy Jork. Zdobyła większe uznanie wydając od 2007 do 2009 roku mixtape'y, a później podpisując kontrakt z wytwórnią Young Money Entertainment w 2009 roku.

Debiutancki i drugi studyjny album Minaj, Pink Friday z 2010 roku, oraz Pink Friday: Roman Reloaded z 2012 roku zdobyły szczyt listy w USA, oraz były promowane przez główne single, "Super Bass" i "Starships", które zostały wydane odpowiednio. W 2010 roku, raperka została pierwszą solową, żeńską artystką mającą siedem singli równocześnie notowanych na liście Billboard Hot 100. Jej trzeci album studyjny, The Pinkprint wydany w 2014 roku był promowany przez główny singiel, "Anaconda", który osiągnął swoją najwyższą pozycję na amerykańskiej liście Billboard'u, miejsce drugie, jako jej najwyżej notowany singiel. Artystka zadebiutowała jako aktorka w 2012 roku podkładając głos Steffie w filmie Epoka Lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów, kontynuując na komedii Inna kobieta z 2014 roku oraz Barbershop 3: The Next Cut z 2016 roku. W 2013 roku została jurorką dwunastej edycji amerykańskiego Idola.

Minaj została pierwszą artystką dodaną do listy MTV's Annual Hottest MC List, a wg gazety New York Times uważana jest za „najbardziej wpływową raperką na świecie”. W 2016 roku została wpisana na listę stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie stworzonej przez magazyn Time. Jej styl rapowania składa się z szybkiego flow'u, oraz zamieniania się w swoje alter ego, mające inny styl życia, albo styl mowy, tj. gwara brytyjska, tzw. cockney. Wcześniej w swojej karierze, Minaj była znana z zakładania kolorowych ubrań i peruk. Jest czwartym artystom mającym największą liczbę wejść do notowania Billboard Hot 100. Przez całą karierę, raperka zdobyła dziesięć nominacji do nagrody Grammy, wygrała sześć statuetek American Music Awards, jedynaście statuetek BET Awards, cztery statuetki MTV Video Music Awards, cztery statuetki Billboard Music Award, oraz otrzymała nagrodę na gali Billboard Women In Music. Została też twarzą znanych marek, jak MAC Cosmetics, Pepsi, czy Adidas. Do dziś sprzedała ponad 20 mln singli na świecie jako solistka, 60 mln jako gość, i 5 mln albumów.

Przyjaźń[]

  • Ariana i Nicki spotkały się po raz pierwszy na rozdaniu nagród Grammy 13 lutego 2011 roku.
  • Podczas 2014 MTV Video Music Awards brała udział w występie otwierającym, wykonując piosenkę „Anaconda” oraz „Bang Bang”.
  • Wystąpiły ponownie z „Bang Bang” na iHeartRadio Music Festival w 2014 roku.
  • Kiedy fan zapytał o jej związek z Arianą, Nicki powiedziała, że widzi ją jako swoją „lil sis”
  • 14 marca 2015 r. Nicki opublikowała zdjęcie na Instagramie, a podpis był tekstem piosenki Ariany: "Intro".
  • Początkowo, Nicki miała wystąpić w "Problem".
  • W wywiadzie dla Cosmopolitan Nicki powiedziała, że jest zakochana w albumie Grande, My Everything (2014).
  • Ariana powiedziała w wywiadzie, że „zaczęła wariować”, kiedy dowiedziała się, że Nicki pojawi się w „Bang Bang”.
  • Ariana w wywiadzie dla Jojo Wrighta powiedziała, że uwielbia pracować z Nicki, ponieważ jest silną kobietą.
  • Nicki napisała na Twitterze, że nigdy nie jest rozczarowana współpracą z Arianą.
  • Ariana napisała na Twitterze, że odlicza dni, aż znów zobaczy Nicki.

Kolaboracje[]

Advertisement